HAKKAME PEALE. Eemaldame rullilt käepideme.

Foto: Erik Normak
Kasulik
25. juuni 2021, 17:00

Inertsivabade rullide hooldusest: mida saab kalamees ise teha, et rull kestaks kauem? III osa. Hooldame rulli käepidet

Kui kahes varasemas loos tegelesime siduri ja loogarulliku hooldusega, siis seekord vaatame üle rulli käepideme.

Iga rulli käepide vajab teatava intervalli tagant puhastamist ja korrastamist, tagamaks kuullaagrite võimalikult pika eluea ning sellega omakorda rulli sujuva töö.

Võib ju mõelda, et mida see natuke logisev ja halvasti pöörlev käepidemenupp ikka muudab ning probleem võib tunduda ebaoluline.

Julgen väita, et üht väga head rulli eristabki natuke viletsamast see, et heal rullil töötavad kõik sõlmed täpselt ja sujuvalt. 85% rullidest, mis minu lauale jõuavad, on käepidemenuppude laager väsinud või puks kulunud. Sellest saab järeldada, et tegemist on laialt levinud probleemiga ning järgnevalt näitan, mida saab igaüks ise teha, et rulli käepideme tervis oleks suurepärases korras võimalikult kaua. Samuti vaatame üle, kuidas remontida juba defektiga käepidet või tuunida käepidemenuppu lihtsa vaevaga, vahetades nailonpuksi kuullaagri vastu.

Kui enamasti on rulli eduka hoolduse eelduseks õigete tööriistade olemasolu, siis käepideme hoolduseks piisab enamasti PH1 mõõdus ristpeaga kruvikeerajast, millele lisaks võiks olla ka üks väiksemat sorti lapik kruvikeeraja. Kõik muu on juba mugavuse küsimus ning hoolduse kvaliteet sellest ei muutu. Lisaks peab varuma natuke viskoosset rulliõli ning halba ei tee ka mõne rullimäärde olemasolu, kuigi see pole primaarne.