Ilm
6. oktoober 2011, 07:00

Nestle suunab reklaami koertele

Maailma suurim toidufirma Nestle saatis sel nädalal Austrias eetrisse telereklaamid, mis peaksid mõjutama koeraomanikke ostma Nestle koeratoitu.

Telereklaamid on täis piiksatusi, kõrgsagedushelisid ja kaeblikke kiunatusi, mis peaksid koerad nii ärevile ajama, et peremehel ei saa kuidagi märkamata jääda: tuleb osta Nestle Benefuli koeratoitu. Ühtlasi illustreerivad need reklaamid kujukalt, kus peitub tarbimise tõeline mootor. Sohvadel lösutavad telekahaiged koerad tormavad selles reklaamis kostvate helide peale teleka ette ja ajavad kõrvad kikki, innustades peremehi just seda toitu ostma, selgitas Purina (Nestlele kuuluv loomatoidu tootja) veterinaar Gerardo Perez. Ta lisas, et kui suvel katsetati samasuguseid reklaame Saksamaal, kasvas reklaamitava toidu müük seal tunduvalt.

Lemmikloomatoit andis mullu Nestle müügist 13%, ka teistele firmadele on see kasuks tulnud. USA lemmikloomatoidu turg on beebisöögi omast kolm korda suurem. Mitmes riigis – näiteks Jaapanis ja statistika järgi ka Suurbritannias – on lemmikloomi väidetavalt rohkem kui lapsi. See selgitab, miks toidufirma järjest rohkem neljajalgsetele tarbijatele keskendub. Tänavusteks uudistoodeteks on koertejäätised, ka on Nestle valmistanud sellise koerteroa, mis väidetavalt aitab edasi lükata dementsust. Omanikud, keda ei häiri kriibitud ekraan, võivad nüüd soetada ka kassidele mõeldud iPadi mänge.

Arenenud maailmas läheb lemmikloomatoit kaubaks üha tõusvas tempos – erinevalt inimestele mõeldud toidust. Konsultatsioonifirma Euromonitor ennustuste kohaselt kasvab koeratoidu müük 2016. aastaga lõppeva kümnendi jooksul keskmiselt 6% aastas. Võrdluseks: pakendatud toidu müük peaks samal ajal kasvama 5,3% aastas.