SÜNDMUSPAIK: Tuntud ilmaennustaja Kuuse-taat ei veendunud vasakpööret tehes manöövri ohutuses ja sõitis oma Ford Sierraga ette peateel liikunud teisele sõidukile.
Eesti uudised
16. mai 2015, 08:00

Kuuse-taat pääses avariist vigastusteta (8)

"Mina olen süüdlane ja ma ei eitagi seda, et sõitsin kõrvalteelt peateele ette," ütleb tuntud ilmaennustaja Kuuse-taat. Vigastada ta ei saanud: "Ma isegi ei tundnud põrutust." Tema autost aga enam sõitmiseks asja ei ole.

82aastane Kuuse-taat ehk kodanikunimega Elmar Kuus oli oma Ford Sierraga tegemas vasakpööret 7. mail kella poole üheteistkümne ajal Põlva vallas Mammaste külas ja ei märganud sõidueesõigust omanud Dodge’i.

"See oli nii, et käisin töökojas, lasin just pidureid kontrollida. Ja sõitsin töökojast välja. Pidasin enne maanteed kinni, vaatasin vasakule, vaatasin paremale," räägib Kuuse-taat.

"Nägin autot, mis tuli – võis olla 60–70 meetrit eemal. Parasjagu kaugel. Oma 42aastase autojuhistaaži juures oskan kiirust hinnata ning mõtlesin, et seal on ju 70 kilomeetri ala ja saan see viis meetrit sõita üle telgjoone. Jõudsin telgjoone lähedale, esiots oli pööratud Põlva poole, aga siis tema põrutas vastu minu auto pagasiruumi serva. Ma ei jõudnud ära pöörata, pool sekundit jäi puudu. Auto lõi keerdu, sealt tee äärde ja siis vajus põllule."

1992. aasta Ford Sierrast enam asja pole. "Remont pidi minema kallimaks kui auto väärtus on. See läheb nüüd romulasse," ohkab õnnetu sohver.

"Peateel sõitja ju nägi, et keegi on peateed ületamas, tema oleks saanud kiiruse maha võtta. Oleks saanud võtta paremale, seal on paar-kolm meetrit ruumi," arutleb Kuuse-taat.

"Mul on palju kordi olnud nii, et sõidan peateel ja kuskil mõni auto keerab kõrvalteelt peateele. Olen kiiruse maha võtnud, et järsku inimene ei märka mind ja võib tulla kokkupõrge."

Autojuhid õnneks vigastada ei saanud. "Ma isegi ei tundnud põrutust," ütleb Kuuse-taat, et ei saanud ühte kriimugi.

"Formaalselt olen mina süüdi. Seaduse järgi olen süüdi ja ma ei eitagi seda, et sõitsin kõrvalteelt peateele ette," lausub ilmatark ja annab teistele edasi õpetussõnad: "Minu kõige suurem õpetus on see, et sul võib kõigiti õigus olla, aga arvesta teistega ka."

Vihje käib selle kohta, et teine juht pidi ju teda märkama ja võinuks kiirust pisut maha võtta või pisut kõrvale keerata. Nüüd klaarib õnnetuse ainelist külge kindlustusettevõte.

Kümmekond aastat tagasi juhtus tal sarnane avarii.

"Siis oli õnnetuskohas selline tõus, et tulevat autot ei olnud kaugele ette näha. Jälgisin rohkem, kuidas ära pöörata saan. Kahes suunas ei saanud korraga jälgida ja kui pöörama hakkasin, tuli auto tõusu tagant välja ja pani prauhti sisse," meenutab ta, kuidas ta ka toona sõitis kõrvalteelt ette peateel liikunud sõidukile.

"Seal oli asjaolu, et tõus oli ja tõusu tagant ma nii kaugele autot ei näinud."

Mida ütleb politsei?

Politsei tuletab meelde, et parklast väljasõidul on juhi kohustuseks veenduda, et tema plaanitav manööver on ohutu. Kõige sagedamini juhtub selliseid õnnetusi just põhjusel, et autojuhid selles ei veendu ning sõidavad peateel liikujatele ette. Oht sellest on kõigile suur: autojuhtidele, teeservas liikuvatele jalakäijatele, ratturitele.

Peateele liikudes tuleb alati kiirus maha võtta ning rahulikult veenduda, et tee on sõiduks vaba, lisab politsei.