Mida hala kogu aeg käib? Ei saa hakkama, teised tehku kõik ette ja taha, teedel ei saagi 100-ga aastaringselt last sahinal, külaonu on süüdi, külatädi on süüdi! Ahjaa, Venemaa ja Putin on ka muidugi süüdi! Pöidlad valutavad telli rullimisest, aidake! Appi. Selline rahvas kestma ei jää, pange kindlalt edasi!. Kõik eestimaised teed on suurepäraselt sõidetavad, muide.
kannatab sõita küll.aga hooldus jätab ikka soovida sõitsin eelmine talv lumesaha järel tallinn -tartul ennem oli sõidurajad enam-vähem talutavad aga pärast seda lumesahka oli terve tee 3-4cm plöga kihiga kaetud lihtsalt määris selle plöga laiali mitte ei lükanud teelt ära ja türi-arkmaa teel pandi 10cm lume peale lihtsalt soola ei pandud isegi sahka maha vat sellised töö võtted on mõnedel meestel.
... ja paanika külvamine. See õpitud abituse asi on juba täiesti jaburaks läinud. Naerma ajab juba. Varsti teatame suvel, et olge ujuma minnes ettevaatlikud, vesi on märg... Ei ole need teed nii hullud midagi et sõitmata jääks ja teel ei püsiks. Talvel ongi lumi ja külm ja jää jne. Siis sõidadki nii, nagu sõidetakse sellistes teeoludes, mitte ei unista suvisest autobahn-ist. Kõiki teid ei soolata ilmselt kunagi. Need kes Tallinn- Tartult maha peavad keerama või külavaheteedel sõitma siin ei hala. Ise sõidan igal pool, iga ilmaga ja igasuguse tehnikaga. Ei hala. Ei tunne ka, et oleks põhjust halamiseks.
tee sa siinsetele lammastele selgeks, et Põhjamaades kiruksid nad ennast lolliks :) Ise on ehk korra talvel põhjas sõitnud ja siis kõvad siin targutama. Tegelikult põhjas on teeolud vahest eestiga võrreldes kordades hullemad. Elan 10 aastat Põhja-Rootsis ja tean millest räägin. Ainuke pluss on see, et siin ei topita seda kloriidi teele ja autod ei roosteta ning maanteed pole mingit suppi ja plöga täis
Skandinaavias on keelatud selliste rehvidega, kui meie bussidel, talviti liigelda. Nõue on vähemalt lamell ja karvane lamell, mitte mingite kinomeeste M+S nikerdis. Kes soovib, see paneb ka naelad bussile. Nt Norras on naelad bussidel tavalised ja veokitel on samuti kohustuslikud kõikidel ratastel TALVElamellid, naelad võib oma soovil panna. Nõue kehtib ka haagiste kõikidele ratastele. Meil võib terve talv lasta aga mingitel linoleumsiledatel suvekatel, nii bussid kui veokid.
kui tegemist põhjamaaga,siis tulebki talvekuudel tööd teha ja teede korrashoidu panustada. Makse koorite küll igasuguseid,kuid aina plätrate,et sõitmine on juhi isiklik ja ainuomane vastutus. Muidugi sõidab normaalne inimene vastavalt nähtavusele ja om aoskustele Aga kui mingi mölaka tõttu õnnetus juhtub... Karistused peavad karmistuma Joodikuid on liikluses liialt palju Keelati moblaga jutustamine Ometi laterdatakse pidevalt ja ka lehes jälle nupukesed,kus avarii põhjuseks telefoniga latramine . Selliseid ei tohiks rooli tagasi lubadagi. Kui ikka üliranged karistused,siis vast hakkab midagi muutuma. Ja ka teid peab korras hoidma .Muidu tekib põhjendatud küsimus-kui avarii juhtunud,miks siis kohe sahad ja liivapuisturid platsis on?!
Eile oli mul au sõita Stockholmist Gävlesse ja peab mainima, et päris palju oli libedaid lõike ja isegi kiirteel oli kiilakas. Väga kohatu on ohkida siin MNT peale kui isegi Rootsis ei suudeta teid korras hoida. Mis mulle aga Rootsi puhul meeldib on see, et inimesed sõidavad vastavalt ilmastikuoludele. Meie tolad tahavad ka kiilasjääga sõita nagu suvel ja pole imestada, et avariid juhtuvad. Viga on siiski rooli taga
Nagu näed, on kolm tublit eestlast, kes pole kordagi Rootsis käinudki, rääkimata mööda E4 maanteed Stokist Gävlesse sõitmisest, pannud sinule miinused. Nemad teavad paremini kui kõik teised kokku, missugused on Rootsi talvised teeolud! Kuna on tegemist "välismaaga" on seal ka talviti teed kuiva asfaldiga, kõik on niiii ilus jms.
poolearuline. Jutt on eestist mitte Soome, Rootsi ega Norra teedest. Ei puutu siia teemasse Skandinaavia, Venemaa ega muud maailma teed vaid ainult Eesti teed ja teeolud nendel.
aga kui vaadata tehnikat siis kõik on ju sama ainult skandinaavias pole sahal all lontis nahkasid seal lükatakse lund rauast teraga, eestis mingi kummiga mis libiseb sellest plägast üle. sellest ka see nutt ja hala hooldamise kohapealt.
Meil panevad sahad samuti terasest nugadega ammu. Kui ikka tulevad, siis on sädemepilv kaugelt näha ja kive lendab sahinal, seda pindamiseks kasutatud graniitkildu. Sahatakse ka siis, kui teel sentimeeter lund, kilomeetri eest ju makstakse! Kui palju selline "teehooldus" aastas teid lõhub, sellest ei räägita. Üle mõistuse puhtaks kraabivad tegelikult, nii puhtaks, et teid vaja pidevalt pinnata ja lappida. Rahva kiun ka muidugi soodustab sellist julma raiskamist. Aga kiunumise järgi eeslase kaugelt ära tunnebki, vingus näo järgi ka.
need siis on? Skandinaavias on need olud siiski teisemad. Ma saan aru, et tahab inimene silma paista, aga vabandust, sealsed teed ei jäätu ikka küll õhtuti-hommikuti äkitselt. Saad ikka aru, et Eesti puhul on probleem selles, et sõidadad normaalses seisus teed pidi, mis ühtäkki, näiteks hämardudes võib osutuda liuväljaks päeval sulatatud, kuid ära lükkamata vesine mass jäätub. Mis Sa arvad, kas sellistel juhtudel on kasutatud õigeid hooldusvõtteid?
Kui ikka mõni sentimeeter lund ja jäised kohad sellise vingu lahti võtavad, siis oleks tõesti tark vingujatel talviti mitte liigelda. Nad on ohtlikud liikluses.
libedusetõrjet tehtaks siis teed ei ole libedad ja sõidukiirus 90 km. Jutt õigest sõidukiirusest on demagoogia, see on laiskuse, mitte midagi tegemise musternäide ehk avariiohtlike olukordade libedatel teedel veeretamine autojuhi kaela.
libedusetõrjest, mis imeväel muutvat talvised teed suvisteks, on samuti ... Usu või ära usu, aga avariiohtlik olukord tekib ennekõike ikka juhi tahtmatul või tahtlikul süül.
kes on liikleja, teab seda juhiloa kätte saamisest... milleks teeselda mingit hoolitsust? hoolitsege teede korrashoiu pärast. no on kahepalgelisus kuubis...
Kui sa teaksid, missugused on Skandinaavia teed, siis sa ei hädaldaks üldse. Meil on teehooldus võrreldes Skandinaaviaga üle mõistuse hea! Küsi rekkajuhtide käest, kes Skandinaavias töötavad, kui ei usu.
On olukordi, kus Malmöst Stokki tuleb pea terve tee sõita 40-50 km/h, sest tee on jääkonarusi ja lumemügerikke täis, sest on nädalavahetus ja sahameestel vabad päevad. Kõik 600 km ja Rootsi suurimal põhimaanteel E4. Norra ainult kiilakas ongi kõikidel põhimaanteedel, meie mõistes külavaheteedel saab liigelda vaid kettidega. Meil on ka need teed asfaldini puhtaks kraabitud.
Miks on pandud Skandinaavia teeolusid kirjeldavatele kommidele miinuseid!? On keegi neist miinusepanijatest üldse talviseid Skandinaavia teid näinud? Ukerdanud sealsetel nädalaid hooldamata linnadevahelistel teedel? Mööda jäätunud ja roopassesõidetud maanteid sõitnud? HLK Jyväskylä vahel nt, teades, et roopast väljasõitmine lõppeb arvatavasti külg ees kulgemisega ja risti teel olemisega. On tavaline, et üks peatub teise möödalaskmiseks, sest lihtsalt teisiti ei saa. Käige ära. Teid sahatakse siis, kui on lögaks sulanud, sellist, sahk sädemeid ajades, nühkimist ei toimu seal. Seepärast ka nende teed ehk kestavad kauem, et neid ei rikuta sahaga iga 3 cm lume pärast, nii kuis siinmail tehakse.
Veel see iseärasus et tee pinda kaitstakse naastrehvidega kulutamise vastu sellega et jäetaksegi õhukene kiht sahkamisel peale ja ega naastud asfaldile mõeldud olegi
Nt Norras peetakse naelteta süidukajuhti peast haigeks, sest jääl on mägedes need meil haibitud lamellid mõttetud, ka Põhja- Rootsis sama lugu. Pmt naeltega lasevad kõik, kuni veokateni välja.
KOMMENTAARID (62)