Ah sina oledki see hädaldaja, kes nõuab igale teejupile peale 2 cm lume mahasadamist sahka, soola ja liiva? Ma soovitan sul viibida kasvõi ühe talve nt Skandinaavias, kus nädalavahetustel võib olla riigi põhimaantee jää ja lumekonarates ja 110 alas (seal ei võeta talveks märke maha) kõik kakerdavad 50-nega poolteist päeva. Sahameestel on puhkepäevad nädalavahetusel, veel hullem, kui on riigipühad, siis on riigid ja teenistused täielikult välja surnud. Ja kõik saavad sõidetud, keegi ei muutu suitsiidseks, keegi ei hädalda, kõik mahuvad kenasti liiklema ja jõuavad kohale. Eestlane ei püüagi, ta vingub, hädaldab, sõidab kiilakal oma libatalverehvidel (lamellidel) ikka 100-ga, sõidab end ja teisi puruks ja deklareerib, et teised on süüdi.
Olen Skandinaavias olnud raskeveoki juht. Soome- Rootsi- Norra vahel ja liigelnud juba nädalaid hooldamata ja roopassesõidetud riigimaanteedel kümneid ja kümneid tuhandeid kilomeetreid. Olen näinud, kuidas Rootsi suurim maantee E4 on riigipühade ajal lumesaju ajal kaks päeva hooldamata jne. Jutud "küll välismaal on hea" ei vasta tihti tõele ja kinnitan, et Eesti teehoolduse sarnast asfaltini teede puhtakskratsimist mujal ei harrastata. Ja ei vinguta ka mujal.
On suur vahe hooldada teid riigis mille pindala on 45000km2 ja riigis millel 385 000km2. Pane sinna nüüd juurde jõudlus mis läheb lageda platsi koristamiseks ning pindala, mis hõlmab endas mägesid mis asuvad kuni 2500m kõrguses. On vist väike vahe, kas sahk jõuab 120km kaugusele Padaorule või 2000km kaugusele kõrgele mägedesse?
Püüa mõela- ehk on valus, aga ikka püüa25. oktoober 2017, 13:09
Et siis nt Oslost läheb sahk Junkerdali või lausa Altasse teid nühkima!? Kuidas inimestel peaga ikka nii pahasti saab olla? Ja Tallinnast kasvõi Padaorgu? Ja anna andeks- 2500m kõrgustel teedel mina küll liigelnud pole seal, kui tõus, siis ikka max 1300- 1400m ja ka neid saab vabalt kettideta lumise tee ja 40- 50 tonnise massiga kenasti ületada. Õppige sõitma, ja ärge halage tavaliste talviste teeolude puhul, nimetades neid "hulluks". Ja veel tähtsam- pidage teistest lugu ja ärge kimage, peale teie on ka teisi liiklemas.
Küsimus ei ole ju et Tallinnast Padaorgu sahk sõidab vaid teehooldusühikuid kilomeetri kohta. Rohkem pindala, rohkem ühikuid, mis omakorda tähendab et suurem tõenäosus hooldamata teedeks. On suur vahe hooldada teid, mis ka mai kuus või septembris kõrgusest tulenevalt jäätuvad/sulavad. On suur vahe rasketehnikaga liikuda käänulistel kitsastel mägiteedel või lauskmaal. Norra ja Eesti ei ole üldse võrreldavad. Hea seriaal käis läbi National Geographicu kanali pealt Kanada ja Norra igapäeva päästetöödest. Seal tuleb ette probleeme millega meie hooldusmasinad kunagi kokku ei puutu.
Soome lauskmaal sama jama, teed roopas, ka linnadevahelised maanteed. Olen HLK-ist Jyväskylla sõites näinud ikka vaeva, et roobastest mitte välja lennata. Kusjuures roopad olid neljakordsed, mõlemas suunas olid roopad sisse sõidetud ja siis nende kõrvale veel ühed sõidetud. Õnneks oli -24 ja eriti libe polnud, aga jama oli ikka korralik. Kui teine vastu tuli, siis peatati kiirus praktiliselt nullini.
KOMMENTAARID (30)