Moderaator korjas uuesti ära. 2. märts 2018, 09:34
Miks ei tohi kirjutada, et ju on liinile pandud parvlaevad lihtsalt selle liini jaoks liialt suure süvisega, nii et iga veetaseme langus need seisma jätab? Loogiline oleks muretseda ning kasutada veidi väiksema süvisega aluseid. Tõin ka vastavad arvandmed nii praeguste kui endiste praamide kohta. Aga moderaator korjas ära, kuigi kommentaaris polnud mitte ühtegi ebatsensuursust. Või vahest ehk just sellepärast kõrvaldaski? Et pole huvitav ega haarav, kuivad arvud.
Hiiumaa laevaliin vajaks pigem madalama süvisega varupraame, mis poolemeetrilise metetaseme languse korral veel Rukki, kanalise põhjapidi kinni i jääks. Näiteks on väikeste Kihnu Virve tüüpi praanide maksimaalne süvis 2,7 meetrit, Samal ajal kui pragu liinil sõitvatel on see 4 meetrit või enamgi veel. Ka vene aegsetel Sõprus. tüüpi praamidel oli 2,7 meetriline süvis. Ning 80-ndate lõpus Riias ehitatud ning vette lastud ja saarte vahet sõitnud praamidel nagu Ahelaid, Kõrgelaid ja Vohilaid oli süvis 3.1 meetrit. Nii et need juba põhjapidi kinni ei jäänud.
20 milli tasuta ühistranspordi tarvis leiab ministriproua Kadri iga kell, mis kindlustab pensionäride hääled keskile. Hiidlaste mõnituhat häält keski ei päästa ja seetõttu pole Rukki kanali süvendamiseks raha loota, siin on tõde Rukki kanali süvendamise tarvis. Hiidlased homme hommikul Superministeeriumi akna alla plakatitega "Proua Kadri tahame koju Hiiumaale!", küll siis vajalik mill kanali süvendamiseks leitakse.
Tulge ikka mõistusele, inimesed! Sild, tunnel, süvendamine - no mida veel? Pole mõtet kulutada raha lootusetule võitlusele loodusega. Kuna Väinameri jääb järjest madalamaks, ei aita mingi süvendamine kuigi kauaks. Tunneli või silla ehitamine eeldab, et saarel oleks tohutusuur tootmine, mis sellise infrastruktuuri rajamise mõistliku ajaga ka ära tasuks. Mõnda tuhandet saareelanikku (ja kiireloomulisi veoseid) saab mandrile ja tagasi toimetada eelkõige tiheda lennuliikluse, aga ka väiksemate parvlaevade abil. Kannatust, sild saare ja mandri vahel tekib aastatega iseenesest - nähtavasti Muhuni isegi varem kui mandrini. Suvel lennukist vaadates on näha tervet rodu veealuseid saarekesi Hiiumaalt Muhuni - küll need varsti veest väljakerkivad ning sealt veel pisut edasi ongi tamm olemas.
Mis sa mõtled, et see sul 50 aastaga kinni kasvab või? Selleks ajaks, kui see kinni kasvab ei ole võib-olla Eesti riikigi enam. Nii l.a.m.m.a.s ikka annab olla!
Ilmal nüüd küll viga pole, sest ometi ilus talveilm. Madalat vett on ka isegi iseseisva Eesti vabariigi ajal olnud üsna mitmeid kordi. Kuni Leedo laevadeni ja nende ajal päästsid vanad vene tankipraamid mõneti olukorda. Nüüd on uued laevad küll, aga meri käitub ikka omamoodi ja need laevad pole selle mere jaoks alati sobivad.Pöhiprobleem on praegu aga Rukki kanalis, mis madal ja kitsas. Viimane äkksüvendamine maksis vaid 42 000, mis seda kordamast praegu takistab peab riigilt, s.o. minister Kadrilt küsima.
Hiiumaa ei vaja merdreostavat praamiliiklust, nii nagu ei vaja Tartu tselluloositehast, Narva põlevkivikaevandusi, Rakvere lihakombinaati jne. Eesti saagu pühapaikade ja lendoravate kantsiks, kus inimtegevusel pole kohta!
Sillaehituse vastased....Keegi pole ju tahtnud Hiiumaale silda ehitada...millest aru saama? Saaremaa sild ju Hiiumaad ei aita, kui Sõrust Triiki tuleb ikka ujuda.
Eesti on ikka mõttetu banaanivabariik.Raha ei ole et sild ehitada,merd ei saa süvendada,raha ei ole.Pingviinide paraadi saab kül pidada,siis on kül raha.
Kes küll need praamid välja ajas? Kas mitte urve Palo ei jätkanud sõda Leedoga? Jälle sotside ämber koliseb...Oleks võinud selle asemel silla saaremaale ehitada, et raske süvisega laevu tellida.
Kas praamide seas mida meil kasutada on pole siis ühtegi sellist mis väikse süvisega. Ei peaks ta pealevõtma sadu liinimeetreid aga hädavajaliku peaks ikkagi saama ülevedada ja reisijaidki vedada ilma autodetta. Nii nagu vanasti 80ndatel oli. Buss sõitis sadamasse ja teine buss oli teisel pool vastas. Sõiduautosi lihtsale ei veeta mingi aeg ja asi mutt!
ENSV ajal sealkandis mere põhja tehtud1. märts 2018, 09:19
huvitav ja põnev asjandus ja liikuv liiv ei seganud laevukesi. Aga see nn.kaadervärk jäi ette eesti meestele.need tõmbasid selle katki. Ja samal aastal hakkaski liiv kimbutama. Teisalt, mereväelased ei jätnud maha kaarti,kus ja mis miski om
olen korduvalt seda meelt. Tuleb ehitada Hiiumaa-Saaremaa vaheline sild või tunnel, Siis oleks mure Hiidlastel murtud.Kõik praamid Virtsu Kuivastu vahele.
Raha ei ole, raha süvendamiseks ei tule. Raha kulub Tallinn-Tartu maantee ehitamiseks. Kuidas ühendus Hiiumaa ja mandri vahel toimub pole üldse tähtis. See on korvaline paik ja välismaalaste ees ei saa ka kelkida, et me süvendasime, nad merepohja niigi ei näe.
KOMMENTAARID (41)