Ilm

Täiendatud!

PRAAMIKRIIS: Hiiumaa laevaliiklus vajab paremat ilma ja lähiajal ei taastu (41)

LISA KOMMENTAAR

Moderaator korjas uuesti ära. 2. märts 2018, 09:34
Miks ei tohi kirjutada, et ju on liinile pandud parvlaevad lihtsalt selle liini jaoks liialt suure süvisega, nii et iga veetaseme langus need seisma jätab? Loogiline oleks muretseda ning kasutada veidi väiksema süvisega aluseid. Tõin ka vastavad arvandmed nii praeguste kui endiste praamide kohta. Aga moderaator korjas ära, kuigi kommentaaris polnud mitte ühtegi ebatsensuursust. Või vahest ehk just sellepärast kõrvaldaski? Et pole huvitav ega haarav, kuivad arvud.
!!!2. märts 2018, 09:28
Hiiumaa laevaliin vajaks pigem madalama süvisega varupraame, mis poolemeetrilise metetaseme languse korral veel Rukki, kanalise põhjapidi kinni i jääks. Näiteks on väikeste Kihnu Virve tüüpi praanide maksimaalne süvis 2,7 meetrit, Samal ajal kui pragu liinil sõitvatel on see 4 meetrit või enamgi veel. Ka vene aegsetel Sõprus. tüüpi praamidel oli 2,7 meetriline süvis. Ning 80-ndate lõpus Riias ehitatud ning vette lastud ja saarte vahet sõitnud praamidel nagu Ahelaid, Kõrgelaid ja Vohilaid oli süvis 3.1 meetrit. Nii et need juba põhjapidi kinni ei jäänud.
2. märts 2018, 07:31
Saa.bas on hirmus sõna, nagu s.ibu.lgi! Seda ei tohi kindlasti läbi lasta.
Kaua võib!?1. märts 2018, 22:35
Tehke sild ära juba! Koguaeg mingi n*ss käib. Kord on jääs,kord madal,kord tehniline rike jne,jne
1. märts 2018, 22:08
Hiidlane
Miks ei võiks vahepeal seda Vormsi laevukest kasutada-see ju nii väike ja kerge!
Tasuta transport1. märts 2018, 20:19
20 milli tasuta ühistranspordi tarvis leiab ministriproua Kadri iga kell, mis kindlustab pensionäride hääled keskile. Hiidlaste mõnituhat häält keski ei päästa ja seetõttu pole Rukki kanali süvendamiseks raha loota, siin on tõde Rukki kanali süvendamise tarvis. Hiidlased homme hommikul Superministeeriumi akna alla plakatitega "Proua Kadri tahame koju Hiiumaale!", küll siis vajalik mill kanali süvendamiseks leitakse.
Tõnu1. märts 2018, 20:11
Tulge ikka mõistusele, inimesed! Sild, tunnel, süvendamine - no mida veel? Pole mõtet kulutada raha lootusetule võitlusele loodusega. Kuna Väinameri jääb järjest madalamaks, ei aita mingi süvendamine kuigi kauaks. Tunneli või silla ehitamine eeldab, et saarel oleks tohutusuur tootmine, mis sellise infrastruktuuri rajamise mõistliku ajaga ka ära tasuks. Mõnda tuhandet saareelanikku (ja kiireloomulisi veoseid) saab mandrile ja tagasi toimetada eelkõige tiheda lennuliikluse, aga ka väiksemate parvlaevade abil. Kannatust, sild saare ja mandri vahel tekib aastatega iseenesest - nähtavasti Muhuni isegi varem kui mandrini. Suvel lennukist vaadates on näha tervet rodu veealuseid saarekesi Hiiumaalt Muhuni - küll need varsti veest väljakerkivad ning sealt veel pisut edasi ongi tamm olemas.
2. märts 2018, 06:43
Mis sa mõtled, et see 50 aastaga sul kinni kasvab või? Nii saabas ikka annab olla!
Loodusteadlasele Tõnule2. märts 2018, 07:43
Mis sa mõtled, et see sul 50 aastaga kinni kasvab või? Selleks ajaks, kui see kinni kasvab ei ole võib-olla Eesti riikigi enam. Nii l.a.m.m.a.s ikka annab olla!
ab1. märts 2018, 18:22
Hiiumaa laevaliiklus vajab eelkõige peremeest!
urmas1. märts 2018, 18:06
Ilmal nüüd küll viga pole, sest ometi ilus talveilm. Madalat vett on ka isegi iseseisva Eesti vabariigi ajal olnud üsna mitmeid kordi. Kuni Leedo laevadeni ja nende ajal päästsid vanad vene tankipraamid mõneti olukorda. Nüüd on uued laevad küll, aga meri käitub ikka omamoodi ja need laevad pole selle mere jaoks alati sobivad.Pöhiprobleem on praegu aga Rukki kanalis, mis madal ja kitsas. Viimane äkksüvendamine maksis vaid 42 000, mis seda kordamast praegu takistab peab riigilt, s.o. minister Kadrilt küsima.
Valimistel näeme r a i s k!1. märts 2018, 16:46
Igat sugu megaprojekte homseks planeeritakse, aga see siin tuli äkki ja üllatusena või loodeti hea õnne peale??
aadu1. märts 2018, 16:38
kas ei oleks saanud laevu väiksema syvisega ehitada
Pootsmann1. märts 2018, 17:29
Kahjuks mitte,see oleks oluliselt vähendanud tulu
aadu1. märts 2018, 18:18
kass1. märts 2018, 16:22
kõik unustavad ruhnu ära
Peatage reostamine!1. märts 2018, 16:20
Hiiumaa ei vaja merdreostavat praamiliiklust, nii nagu ei vaja Tartu tselluloositehast, Narva põlevkivikaevandusi, Rakvere lihakombinaati jne. Eesti saagu pühapaikade ja lendoravate kantsiks, kus inimtegevusel pole kohta!
vana kesik1. märts 2018, 17:31
silda ei tule, sest juba on töösse asunud Tallinn-Helsingi tunneli komisjon ja Kardi on sellega hõivatud
Vallo1. märts 2018, 16:16
Need silla ehituse vastased nûûd hoiavad mokad maas ja hakkavad aru saama?
*****1. märts 2018, 16:40
Sillaehituse vastased....Keegi pole ju tahtnud Hiiumaale silda ehitada...millest aru saama? Saaremaa sild ju Hiiumaad ei aita, kui Sõrust Triiki tuleb ikka ujuda.
...1. märts 2018, 15:57
ancak yetkili makamlar gemileri emretti
Päris hea,...1. märts 2018, 15:41
...et enam Hiiumaal ei ela!
ohmu1. märts 2018, 15:39
Ehitame aga tunnelit Helsingisse. Ise ei suuda normaanselt jupikest kanalit Hiiumaa ja mandri vahel ära süvendada.
kuri1. märts 2018, 16:22
Eesti on ikka mõttetu banaanivabariik.Raha ei ole et sild ehitada,merd ei saa süvendada,raha ei ole.Pingviinide paraadi saab kül pidada,siis on kül raha.
2. märts 2018, 07:51
Selle pingviinide raha eest sa saaksid heal juhul ainult ühe tugiposti püsti. Kui sedagi?
1. märts 2018, 15:18
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
tarka riiki kiitsite1. märts 2018, 16:27
vodka- rallil,ikka veel vähe ?
Nips1. märts 2018, 16:40
Kes küll need praamid välja ajas? Kas mitte urve Palo ei jätkanud sõda Leedoga? Jälle sotside ämber koliseb...Oleks võinud selle asemel silla saaremaale ehitada, et raske süvisega laevu tellida.
Lahendus on ju olemas!1. märts 2018, 15:09
Mandri ja Saaremaale vahele sild ning Saaremaa ja Hiiumaa vahele samuti sild! Siis jääb ära see transpordi küsimus.
ei1. märts 2018, 16:16
Seda ei saa,riigil ei ole raha.
Ärberd von Kaerajaan1. märts 2018, 12:26
ÄRA AJA JAMA: AJUKIRUGE ON NII ET TAPAB... EESTIS, S.H. HIIUMAAL POLE NENDE PUUDUST IIALGI OLNUD!
kas nad taharrush gamead ka harrastavad ?1. märts 2018, 12:39
kui EI, siis pöle öiged ajukirurgid.
Josh1. märts 2018, 10:34
Kas praamide seas mida meil kasutada on pole siis ühtegi sellist mis väikse süvisega. Ei peaks ta pealevõtma sadu liinimeetreid aga hädavajaliku peaks ikkagi saama ülevedada ja reisijaidki vedada ilma autodetta. Nii nagu vanasti 80ndatel oli. Buss sõitis sadamasse ja teine buss oli teisel pool vastas. Sõiduautosi lihtsale ei veeta mingi aeg ja asi mutt!
kui1. märts 2018, 09:51
veetase veelgi madaldub, siis hakatakse varsti jalgsi käima.
ENSV ajal sealkandis mere põhja tehtud1. märts 2018, 09:19
huvitav ja põnev asjandus ja liikuv liiv ei seganud laevukesi.
Aga see nn.kaadervärk jäi ette eesti meestele.need tõmbasid selle katki. Ja samal aastal hakkaski liiv kimbutama.
Teisalt, mereväelased ei jätnud maha kaarti,kus ja mis miski om
saarlane Kommentaar oli olemas, kuhu te ta panite1. märts 2018, 08:39
Kuhu te kommentaari panite
saarlane1. märts 2018, 08:35
olen korduvalt seda meelt. Tuleb ehitada Hiiumaa-Saaremaa vaheline sild või tunnel, Siis oleks mure Hiidlastel murtud.Kõik praamid Virtsu Kuivastu vahele.
Josh1. märts 2018, 10:44
Ära jama. Nad tassivad oma ratastega selle Muhu saare sodi ja liiva täis. See ju eluaeg saarlastele jalamati eest olnud.
Tiit1. märts 2018, 08:05
Raha ei ole, raha süvendamiseks ei tule. Raha kulub Tallinn-Tartu maantee ehitamiseks. Kuidas ühendus Hiiumaa ja mandri vahel toimub pole üldse tähtis. See on korvaline paik ja välismaalaste ees ei saa ka kelkida, et me süvendasime, nad merepohja niigi ei näe.
1. märts 2018, 08:43
Pigem ikka RB ehitamiseks ja haldamiseks.
hiidlaste hulgas pole akadeemikuid,ajukirurge,astrofüüsikuid1. märts 2018, 09:21
ega nende koolitatud kitsekesi-
Tsepeliinid lendavad ilma kytuseta1. märts 2018, 14:59
veavad kauppu tonnide viisi,maanduvad maja katusele : www.solarship.com