JÄÄLÕHKUJA BOTNICAFoto: MATI HIIS
Ilm
9. aprill 2018, 14:34

Tänavune jäämurdehooaeg on lõpusirgel (1)

Kuivõrd Pärnu lahel on veel üksikuid uppuvaid jäävälju ja Soome lahel Sillamäe sadama piirkond on juba jäävaba ning nädalavahetusel laevad jäämurdja abi enam ei vajanud, annab Veeteede amet teade, et tänavune jäämurdeperiood on lõppemas.

Jäämurdja Botnica on küll veel Sillamäe sadamas valmisolekus laevu abistama, kui ootamatult peaks seda vaja minema või tuuled nii pöörduma, et see kuskilt lahe pealt jääd veel Sillamäe kanti tooks, kuigi see on väheusutav. Sestap on Botnical plaanis Sillamäelt 10. aprilli õhtul lahkuda ja 11. aprilli hommikul Paljassaarde sadamas silduda.

Pärnu lahel ei vaja enam laevad samuti jäämurdja abi. Veeteede Ameti mitmeotstarbeline laev EVA-316 on jäämurde algusest teenindanud laevu 121 korda. Sellel ajal, kui EVA-316 vahepeal puuduva varuosa ootel remondis oli, teenindasid Alfons Hakansi vedurlaevad teisi laevu 103 korda. Kokku on jäämurdeteenust osutatud 224  korda. Kütust on kulunud jäämurdele Pärnu lahel sel talvel 303 000 liitrit. Alfons Hakansi vedurlaevad tarbisid 111 300 liitrit ja EVA-316 191 700 liitrit laevakütust.

Soome lahel Sillamäe ja Kunda sadama piirkonnas on alates 22. veebruarist töötanud Tallinna Sadama tütarettevõttele TS Shipping kuuluv ja riigi prahitud jäämurdja Botnica, mis kuni tänaseni on jäämurdeteenust osutatud 84 korda ja selle kütusekulu on olnud ca 552 000 liitrit. Jäämurdja Tarmo oli jäämurdel märtsi aluses 3 päeva, selle aja jooksul abistati laevu 4 korda ja selleks kulus 47 000 liitrit laevakütust. Kokku on kütusekulu Soome lahe jäämurdeks olnud praeguseks ca 599 000 liitrit.

Kokku on seega kulutatud kütust kogu talvise navigatsiooni vältel jäämurdeteenuseks 902 000 liitrit. Järgmist jäämurdmist on oodata taas järgmisel talvel.