Eesti uudised

Kellele kuulub lemmikloom, kui tema omanik sureb?

Koer nuttis ja ootas: peremeest ei tulnudki (36)

LISA KOMMENTAAR

Penskar 66+21. aprill 2018, 03:36
Koer ei reeda sind kunagi, minu sakslane elas 16a. vanaks, elasime need esimiste kuude tuppa pissimised üle ja edasi kulges elu väikeseid pere lapsi kaitsetes ja minuga metsatöödel käimisel. Meie elu ei vajanud koera kettipanekut, sai proovitud, ta ei söönud, ei s...nud ega k...snud. Me suhtlesime omavahel nagu inimesed, ainult tema keeleks olid, hääl, käpad, nina. 16,5 aasta pärast peale haigust andis ta mulle käppa ja sulges silmad. Kui olete vanad ja teil ei ole järeltulijaid, kes koduloomadega hakkama saaks, palun ärge võtke neid omale, kui lähte enne neid, siis on see nendele suur trauma.
Lumememm20. aprill 2018, 23:49
Riigi Teatajast Pärimisseadust lugedes
on pärijate puudumise korral nüüd koera omanikuks vallavalitsus.
/Käesoleva seaduse § 11 lõikes 1 nimetatud pärijate puudumisel on seadusjärgne pärija pärandi avanemise kohal kohalik omavalitsusüksus/
Kui vallas on vastutustundlik keskkonnaametnik,
siis ta suure valla peale leiab ikka ühe toreda pere, kellele õnnetu koerake kinkida...
mis sai19. aprill 2018, 14:02
sellest koerakesest, kelle peremees pangalt alla sõitis. Koer jäi ellu, aga esikäpad vigastatud. Mis sai tast edasi.
Siku19. aprill 2018, 14:49
suur tänu19. aprill 2018, 13:09
Õhtulehele, et te selle usuhullu propaganda ometi ära keelasite. Delfis ilutseb ja häirib see ikka aeg-ajalt. Tehke seda ka järgmine kord. Aitäh!!
koera dokumendid19. aprill 2018, 10:33
Asi laheneks kohe, kui ostjal on vastavad paberid koera kohta, et ostis arendaja käest. Kui arendaja sellist paberit ostjale ei andnud siis on pigem see suur pettus.
...19. aprill 2018, 11:24
Kuidas see laheneb? Ostja on surnud, ilmselgelt aretaja (mitte arendaja!) ei ütlegi, et ta koera nimetatud inimesele ei müünud, selles pole ju küsimus. Küsimus on selles, kes pärib ostja vara sh ka koera ja kas see pärija üldse tahab endale koera. Praegu pole ühtegi pärijat veel välja ilmunud, seega on koer nn lageda taeva all, õnneks on aretaja vastutustundlik inimene ja võttis koera enda juurde. See taluomaniku jutt, et koer peaks talusse jääma on täielik jama. Esimest korda kuulen, et peale inimese surma hakkab tema tööandja inimese vara endale nõudma. Ilmselgelt tahab oma talule nn tasuta valvurit, kellele kord päeva toit ette visata. Ei soovi küll koerale sellist elu.
arendajale19. aprill 2018, 13:46
Milleks kommenteerida, kui sa ottigi ei jaga!? Koeral on kiip, kiip on selline lulla looma naha all, kus kirjas kõik looma andmed ja omaniku nimi samuti. "Paber" võib ka ära kaduda või põleda, aga vot see lullaga ei juhtu miskit. Lisaks, keegi ei kahtle omanikus, kes surnud ja mingit paberit ei otsita!
Kadus kommentaar 19. aprill 2018, 10:18
Koerad on inimese surma korral vaiksed ja hoiavad omaette.
Tiit19. aprill 2018, 11:48
Koerad elavad oma peremehe hukkumist hirmsasti üle. Olen ise näinud.
Pärnu bussijaamas, 35-40 aastat tagasi ka üks koer ootas aastaid oma peremeest tagasi. Peremees oli aga juba ammu maha maetud. Inimesed viisid koerale süüa. Koer kadus, kindlasti need südametud koerapüüdjad püüdsid ta kinni ja hävitasid.
Oma kogemus19. aprill 2018, 10:16
Ükski koer ei tee piiksugi ,kui majapidamist on külastanud surm. Koerad on nii tasa, ei haugu ka võhivõõra tuleku peale.Matustel oma kodu õuel on vahel sada inimest, aga majapidamises olevad koerad ei haugu, ulu ega nuta.
on ka teistmoodi...19. aprill 2018, 10:51
Minu koer ulus naabrimehe akna all pool päeva. Käisin keelamas ja ära toomas ei saanud aru, mis koeral viga on. Ja siis selguski, et naabrimees oli toas surnud.
kiip ja koera kasvataja.19. aprill 2018, 10:12
Kui koerakasvataja müüs selle kutsika juba ära ja selle eest ka tasu saanud siis pole tal enam õigust koerale. Koera on toitnud ja kasvatanud keegi teine. Kui nüüd koera müüja saab õiguse ja taas müüb koera kellekile kuna on seal nende pandud kiip siis on see juba pettus. Kiip peaks olema alati registreeritud selle inimese nimele, kes ta saab. Õige omanik ei ole enam koerakasvataja vaid tema kes ostis.
Sugulane19. aprill 2018, 10:28
Koeraomaniku sugulased saavad selle koera tasuta koerakasvataja käest kätte , aga taluomanik ei päri sulase vara automaatselt nii lihtne see ongi.
...19. aprill 2018, 11:29
Kui koeraaretusestt midagi ei tea, siis on targem vait olla. Normaalne koera aretaja võtab vastutuse oma koerte järeltulijate eest ja on alati valmis neile kodu pakkuma ja vajadusel aitama ka uut kodu leida. Asi pole selles, et saaks nüüd sama koera pealt hunniku pappi teenida, vaid selles, et tegemist on sinu kasvandikuga ja inimene hoolib nendest. Mina nt olen mõelnud testamendi tegemisele, et kui minuga midagi juhtuks läheks mu koer tagasi kasvataja juurde, sest ma tean, et tema on võimeline talle õnneliku elu kindlustama. Samuti on ostu-müügi lepingus punkt, et ta on alati nõus koera tagasi ostma. Ma olen kindel, et pärija välja ilmumisel leitaks ühine lahendus, aga taluomanikul selle koera suhtes küll mingeid õigusi ei ole.
düsgraafikule19. aprill 2018, 12:58
"kellekile" ??? Kuidas oleks "kellelegi"?
Tädi19. aprill 2018, 10:10
Mis asja sel arendajal selle koeraga üldse on? Tema jaoks on koerad sissetuleku allikaks ja selle koera eest on ju talle juba korra makstud. Häbitu inimene tahab teist korda veel sama looma pealt teenida. Rakveres on ka üks jamadega koertega tegeleja vist on ta nimi Rutt Mängel.
urr19. aprill 2018, 11:04
Paistab,et koeravabrikute pidajad on ka tõsiste koertearetajate-kasvatajate mainet kahjustada jõudnud. Loomulikult on koera jaoks parim elada talle kutsikaeast tuttavas peres kuni juriidilisi probleeme lahendatakse.
taluomanik, sina?19. aprill 2018, 14:36
Kui mitme nime alt üritada teist inimest mustata, siis võiks vähemalt eesti keele selgeks õppida! Ma võin vihjeks öelda, et ühelgi ARENDAJAL pole selle koeraga tõesti midagi pistmist!
Eks19. aprill 2018, 10:04
See koer võis ulguda, aga nutta? Tundub, et peremehe surm ei lähe korda, aga koer on tähtis tegelane
19. aprill 2018, 13:55
On sul koer kunagi olnud? Kommentaari järgi otsustades, ei! Surm läheb kõigile korda, aga surm on üsna lõplik protsess ja hetkel on siiski lugu elusolendist, eksole. Ja mis puutub, kas koer ulub või nutab, siis teeb ta neid mõlemat, vastavalt vajadusele. Jah, koer oskab nutta, sa mõttetu inimene!
auh19. aprill 2018, 09:42
3 päeva lasti koeral nutta et saaks uudise vorpida, nagu ka uppuval inimesel või elusalt autosse põlev, ikka mobla välja ja selfi või video youtube. eesti ped3rastid
põssa19. aprill 2018, 09:30
Loogiline ja suhteliselt ka juriidiliseltki vettpidav on see, et omakseta lahkunu koer läheb vabatahtliku hooldaja hoiule. Antud juhul siis kunagine kasvataja. Kui talu omanik suudab tõestada, et sulase truu sõber on ostetud tallu korravalvuriks, mite ainult sulase sõbraks, siis on tegemist taluomaniku varaga. Kuivõrd see koerale meeldib??? Koera üleandmine lahkunu sugulastele on veel hullem.
Kunagise kasvatajaga tekkib see küsimus, et temale lisalooma vaja ei ole aga edasi müüa ka näotu.
19. aprill 2018, 09:29
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
lugeja eksib19. aprill 2018, 09:44
Ateism ei tähenda mingil juhul hoolimatust ega kurjust.
jätke oma propaganda19. aprill 2018, 13:38
Jumala nimi suul on tehtud kõige koletumaid kuritöid. Inimlikkus on teine mõiste kui usklikkus.Puuslike kummardamine ei ole humaansuse garantii.
väga vale20. aprill 2018, 05:59
K19. aprill 2018, 09:03
Kasvataja müüb maha, saab raha. Muu teda ei huvita!
nõus K-ga,19. aprill 2018, 13:03
te võite miinuseid panna, aga tunne ütleb, et nii ongi. Saksa lambakoer- saab ta kenaks nuumata ja teist korda teenida koera pealt. Nii et inimesed, kes te koera ostate, siit õppetund: kiibitsege ta enda nimel ja registreerige koos tagavara kontaktidega, kus kirjas, mis loomast peaks saama kui teiega midagi juhtub.
Hea mõte oli eelpool kommenteerija testamendi variant. Eestis on palju üksikuid eakaid inimesi, kellel lemmikloomad, mõelge sellele.
Siku19. aprill 2018, 13:57
Kõnealune koer on kaukaasia lambakoer ja see on midagi muud kui saksa lambakoer. Kaukaaslane on karjakoer aga sakslane on ennekõike teenistuskoer.
19. aprill 2018, 14:46
Kiibitsege?
Eakad inimesed peaks küll testamendi tegema ja määrama koerale usaldusväärse hooldaja ja raha. Tavapärane, et sugulased krabavad kõik kokku, mis saada on, aga vanaema koer on lihtsalt tüütult jalus ja vaja varjupaika anda või magama panna. Iga nädal on lugeda selliseid kuulutusi, et vanainimese surma järel ära anda koer. Ma küll ei kujutaks ette, et minu vanaema sureb ja ma saadan ta armastatud koera varjupaika! Täiesti oleks mõte luua MTÜ, kellele nt on vanainimesel võimalus testamendiga pärandada koer ja osa vara, mis kataks koera ülejäänud elu vajadused. MTÜ-l oleks siis kohustus tagada koerale ilus elu.
Katja19. aprill 2018, 08:44
Mõistlik kasvataja, koer on sotsiaalne loom ja sõber ning ei pea üksi talus ootama, millal ja milline sulane lõpuks majja võetakse.
19. aprill 2018, 08:43
on ikka s...elu Eestimaal
võimalik19. aprill 2018, 08:37
ainult eestis, kus elu ja armastus on ainult paberil,
19. aprill 2018, 08:14
Kui koera omanik sureb ja pärijaid ei ole, saab koerast vallavara. Täpselt nagu kinnisvaragagi..
varjupaik19. aprill 2018, 06:07
võiks hoiule võtta ,seniks kuni pärimisasjad aetud...
hiljem maksab pärandisaaja hoiuarved,niinagu kord ja kohus.
...19. aprill 2018, 11:30
Miks peaks varjupaik võtma kui koeral juba on hoidja?