Kalapüük
1. oktoober 2013, 19:06

Mõõdistustöid teinud laev põhjustas Peipsil 90 000 ruutmeetrise reostuse

Politsei- ja Piirivalveameti piirivalvurid tõrjuvad praegu Peipsi järvel hinnanguliselt 90 tuhande ruutmeetrist mõõdistustöid teinud laevalt pärinevat reostust. Täna kella 11. 05 ajal sai PPA teate, et Peipsi järvel Omedu rannast umbes 5 km kaugusel on veeteede ameti mõõdistuslaevalt järve lekkinud diislikütust.

Esialgse teate kohaselt oli kütust lekkinud umbes 200 liitrit. Kütuse ümber pumpamiseks kutsuti appi piirivalvekaater MP43. Kella 12 ajal suundus piirkonda olukorra hindamiseks ka keskkonnainspektsiooni inspektor.

Kui paaki jäänud kütus oli välja pumbatud, selgus, et kütust on lekkinud tunduvalt rohkem, kokku ligi 1400 liitrit. Seepärast startis olukorra täpsemaks hindamiseks PPA lennuk Peipsi järve kohale seirelennule.

Kella 14.20 seisuga oli reostus levinud ribakujuliselt, orienteeruvalt 200 meetri laiusel ja kilomeetri pikkusel alal, Omedu rannast umbes nelja km kaugusel. Mustvee kordoni piirivalvurid paigaldasid kalda ja reostuse vahele kaks absorbentpoomi, mis reostuslaiku piiravad ja diislikütust imavad.

PPA tegeleb hetkel reostuse kogumisega. Reageerivad PPA ja päästeameti veesõidukid, valmis on ka keskkonnainspektsiooni veesõidukid.

Täna jätkatakse reostustõrje töödega kuni päevavalgust jätkub. Samal ajal koondatakse Mustvee kordonisse täiendavaid reostustõrje vahendeid, et vajadusel oleks võimalik neid kasutada. Juba vette pandud poomid jäävad ööseks järvele ning töö jätkub homme hommikul.

Reostus kujutab ohtu eelkõige veelindudele, kelle sulestikku diislikütus kahjustab.

PPA mereturvalisuse büroo komissar Ivar Treffneri sõnul on ametkondade eesmärk võimalikult palju kütust järvelt kokku koguda.

"Kergkütus üldjuhul hajub ise veest ära, ent sügiseste ilmastikuoludega on see protsess tunduvalt aeglasem. Seetõttu alustasime aktiivsete reostustõrje töödega," rääkis ta.

Politsei- ja Piirivalveamet palub reostuse lähistele alustega mitte minna, sest see segab reostustõrje töid.MAARJA ROON ERR