Külmunud, kuid õnnelik!
23. oktoober 2014, 21:00

Jääkirme kiuste Emajõel jigitamas ja trollimas

Niisiis - Taivo ja tema kalastusstaff autosse ja sõit Jõesuusse ( http://www.joesuu.ee/ ) ning sealt Suur-Emajõele võib alata

Kogu sõidu ajal termomeetri pügal ei muutu, ikka see -5 c'

Ja nii kohalejõudmiseni välja.Alus vette, mõned fotoklõpsud kaldal tehtud ja võtame suuna vanadele headele ahvenakohtadele

Kuna ilm on meeldivalt vastik, puhub paras idatuul ja sõites hoog veelgi võimendab seda külmatunnet, siis jookseb mõtetest läbi küsimus: kas see on ikka õige mida me teeme !? Ok , jänes kaarte ei mängi ! cool Varsti olemegi esimesel püügikohal, milleks on üks poolenisti jääga kaetud vanajõesopp
Viskame siiski jigid vette ja katsume kuidagi vabas vees hakkama saada, kuigi õige koht on seal JÄÄ ALL ! angryMõni aeg tulutult loobitud, otsustasime kohta vahetada
Järgmise koha peal on sama seis - jälle jõesopp peaaegu üleni jääs surprise ja õiged punktid jää all
Viskame siiski ankru sisse ja alustame loopimist, kuid siis selgub tõsiasi, et ridva rõngad on sõidu ajal korralikult täis külmunud ja väljavise ei õnnestu.Lutsutame rõngaste küljest jää ära blush ja saame oma toimetusi edasi teha
Ütlen veel ära, et püüdsime mõlemad jõhvidega, kuna nööriga püügil oleks peale rõngaste külmumist ka see pulka läinud ja nii poleks üldse saanud visata (nöör imeb vee enda sisse, see omakorda jäätub). Lõpuks saame siiski jää ning vaba vee piirilt oma esimesed triibulised kätte, kaaluga nii +-300 grammi kanti !Kiired klõpsud kenas päikesepaistes kaladest ära tehtud angel , jätkame püüki

Aga jama on selles, et vähe sellest kui rõngad külmuvad - pildistamise ajal said käed kala hoidmisest märjaks ja hakkasid külmetama

Ühesõnaga oli ebameeldiv ja väga külm frown (kätel) jigipüüki jätkata ja seega otsustasime, et kuna nagunii on enamus ahvenakohti jääkaane all, siis läheme üle haugi trollimisele. Võtsime trollingutokid välja, sidusime vooblerid otsa ja labakud ilusti käes, jätkasime hoopiski haugipüügiga

Kuid mõne aja pärast selgus ka see tõsiasi, et trollingupüük pole samuti kõige mõnusam, kuna jõgi oli korralikult kuivanud puulehtedega kaetud

Need kleepusid mööda liini libisedes landi külge ja takistasid tema ahvatlevat mängu röövikutele

cryingSiiski sai Taivo kuidagi ühe suhkruhavikese õnge otsa, kes usside järgi seljal otsustades oli paikne ja oli arusaadav, et havi selles vesikonnas ei ole eriti aktiivne, vaid istub põhjas paigal. Selle seisuga - Taivol 1 ahven ja 1 havi ja minul 1 ahven ja muud ei miskit – otsustasime päevale joone alla tõmmata
Asjad kokku ja suund kodu poole! Kui paadi lasime hommikul sisse Jõesuu turismitalu http://www.joesuu.ee/ (Jaanuse ja Piia ) slipist (vastaskalda slip ei võimaldanud seda normaalselt teha nii, et auto tervaeks jääks), siis tagasi tulles avastasime, et Jõesuu slippi ( http://www.vortsjarv.ee/vortsjarve-kulastuskeskus ) on vahepeal parandatud ja ka visuaaselt paremaks/sõbralikumaks muudetud yes (eks esimesel võimalusel testime ta ära). Lõpetuseks mainin ära, et jigitasime Wake ja Trapperi kummiluttidega ning lanti vedasime Westini ja Rapala voobleritega.Ja lisaks veel niipalju, et tõepoolest ei ole kehva ilma vaid on kehv riietus ehk valearvestus nagu seekord meil.Niisiis piirdusimegi ainult fotodega, sest kino polnud millestki vändata. Parimate soovidega,Ixa