Pann sai lõunaks ikka naerma püütud ! ;))
3. mai 2015, 21:00

Haugihooaja avamine Võrtsjärvel

Etteruttavalt mainin ära, et kuidagi pikaks venis see ooteaeg seekord. Võibolla mängis rolli, et oli suur kihk saada vette ja katsetada uusi landusi, mida oli juba jõulust saati näpitud ja muditud.

1. mai. Kuna eelmine hooaeg jäime tsipa hiljaks hommikuse saabumisega Oiu sadamasse (pidime veidi slipi järjekorras ootama), siis seekord olime täpselt õigeks ajaks kohal ja mingisugust järjekorda varahommikul polnud. Sadama kapten Anmar tervitas meid rõõmsal meelel ja teavitas, et veetase on normis ning ilm lubas tulla mõõduka tuule ja paraja lainetusega (puhub üle järve).

Egas midagi, paat vette, asjad peale ja suund mööda Tänassilma jõge Võrtsjärvele. Järvele jõudes kostitas tuuleke meid paraja lainega (endamisi mõtlesin, et kummari meestel erilist pidupäeva pole), mis kohati oli päris vastikult pekslev. Valisime eelmiste aastate kogemuste põhjal oma püügikoha, lasime ankru sisse ja alustasime. Krt!!! Kohe esimene vise ja minu uus landu Weedless Shad hõbedase värvitooniga põhjas kinni mis kinni. Ühesõnaga jäigi kinni ja ilma ma tast olin. angry

Sai uus lant otsa seotud ja ka kohta vahetatud, aga kalast polnud lõhnagi. Kas oli süüdi sogane vesi või polnud kalal isu või vee temperatuur vale, mis näitas kajaloel 9-11 kraadi? Teadupärast käib Võrtsul püük roo ääres või lausa roos sees ehk džunglis. Tuult trotsides ja selgemat vett otsides sukeldusime siis ise kah ennelõunal sinna pilliroodžunglisse.

Sealt leidsime selgema vee ja püügikohti, kus oli võimalik tuulevabalt toimetada ja oih imet, peale kuut tundi loopimist õnnestub Eerol landiotsa saada esimene kalake, mis kiirel tegutsemisel hetk hiljem kahvas oligi.laugh Mõõtmised-kaalumised teostatud, tuli vastus, et läheb kotti! See 1,4 kg tegelane andis edaspidiseks püügiks veidi indu juurde, et ehk hakkab peale lõunat sööma. Aga kahjuks tund hiljem õnnestus Eerol veel üks, eelmisest 100 g kergem paati tuua ja nii see tol päeval jäigi, et Eerol kaks kala, Ixal null kala..sadJärvelt maha tulles selgus sadamas tõsiasi, et osad olid juba hommikupoolikul ära tulnud ja kalast polnud paljudel haisugi, vaid mõni üksik sai kiidelda saagiga ja seda ühe või kahe isendi näol.

3. mai. Kuna eelmine kord tulid kalad lõuna ajal, siis otsustasime seekord veidi hiljem peale minna. Täna sadamakaptenit näha ei olnud ja õngemehi oli võimalik ühe käe sõrmedel üles lugeda, see tähendas vaid seda , et ka 2. mail oli seis järvel hapu ja keegi ei viitsi lolli mängima minna. Järvele jõudes puhus leebe tuuleke, tegime jälle oma traditsioonilised peatused ära kohtades, kus eelmistel aastatel oleme saake saanud, aga ei miskit...

Kaua ei mõelnud, kui olime jällegi džunglis ehk roo sees. Pea esimesed visked andsid nii Eerole kui ka mulle kalad landi otsa.smiley Kui Eero sai oma tegelase kotti panna (päris korralik tegelane, 1,8 kg), siis minu hooaja esimene pääses tagasi kasvama.
Veel mõned visked, jälle Eerol otsas ja jälle kena kotikala (samasse auku, mis esimene), mõlemad kalad tulid pleki peale. Otsustasin kah vahelduseks Minnow Spoonile panna plekklandi otsa, aga kuna päike tuli pilve tagant välja ja vesi kena selge, mõtlesin katsetada uut rohuvaba plekki, värvikirevat firetiger-värvides, mis oli saadud sõpradelt Võrtsjärvel katsetamiseks. Kohe esimene vise uues kohas uue landiga sundis mind ütlema Eerole järgnevad sõnad: "Eppinger töötab, võta kaamera välja! coolyes

Hetk hiljem oli kala kenasti paadis ja sai ka videole jäädvustatud, kuid pean nentima, et rohkem me sel päeval kala ei näinud ega tundnud, nagu noaga oleks võtt katki lõigatud.Taas sai käidud roost väljas ja katsetatud, et äkki, aga ei miskit... Sai järvel kohatud ka paari tuttavat semu ja nendega mõni sõna juttu visatud, kõik nagu ühest suust, et kala ei ole. Kuna meil oli kahepeale kokku neli mõõdus tegelast kotis, otsustasime kah maha tulla.

Midagi rõõmustavat just polnud, kui arvestada mõlema päeva püügitunde (1. mai kell 6-14 ja 3. mai kell 9-16), aga päris ilma ka ei jäänud.

Kokkuvõtte on järgmine :

Ixa - 1. mai null kala; 3. mai kolm kala, kellest üks läks kotti.

Eero, 1. mai kaks kala ja mõlemad kotti; 3. mai neli kala, kellest kolm kotti.

Ühesõnaga kindlat meelt ja kannatlikust ning huvitavaid kalastusretki teile, sõbrad!

Ja loomulikult ei puudu pildid ja videod sellest avangust Võrtsjärvel.