3. aprill 2016, 21:00

Tähelepanu, VOBLAD on läinud liikvele !

Esimesel päeval käisime koos paarimehe ja semu Arega. Tema püüdis topsiõnge ehk feederiga, mis küll ei andnud suuremat saaki kui minul, aga ta sai katsetada kõiksugu söödavärke, lisandeid, siirupeid, pikemaid-lühemaid lipse jne. Kui Are keris välja ühe särjekese, söödastas uuesti õnge ja saatis selle tagasi jõkke, olin mina juba selle aja jooksul kolm punasilmset välja õngitsenud. Kala võttis vahelduva eduga, kord oli niiöelda ketis, iga triiv oli otsas, kuid vahel viskas ka pause sisse. Kauem kui veerand tundi vaikust ei olnud. Siis võtsin seda head Marceli särjesööta ja saatsin mõne palli jõkke. Hetk hiljem läks kett jälle käima. Särg võttis päris isukalt, kogu aeg oli konks sügaval kurgus. Mainin ära ka sööda, mida kasutasin konksul. Sai proovitud ja seda ka õigustatult, maitsestatud kunstsääsevastset, millele lisaks üks elus kärbsetõuk.

See kunstvastne hoidis sööta kauem konksul, muidu algul ilma kunstsöödata võttis särg mõne võtuga konksu läikima ja pidin koguaeg sööta lisama, nüüd sai ühe söödastamisega päris mitu või isegi mitukümmend kalakest enne, kui pidin sööta lisama. Selle tulemina sai esimese päeva kokkuvõteks minul 36 kg särge, Arel 10 kg, aga ta võttis ka ainult valitud kala, 150+ g.

Kuna sain õngitsemise maitse suhu, olin ka järgmisel päeval kindel mineja ja nii ei jäänudki muud, kui leida omale kambajõmm, sest Are pidi tööle minema ja minul vaba päev. Tegin kõne Ülole (Laansoo) ning rääkisin talle tänasest särjepüügist õngega. Ülo oli põhimõtteliselt kohe nõus tulemayes, ütes ainult, et ta pole eriti õngemees, rohkem tonkamees. Kinnitasin, et küll saad hakkama. Hommikul jõe äärde jõudes oli udu parajal piimjas. Tuult peaaegu ei olnud ja meeleolu oli laes, mõttes vaid kiirelt eilsesse püügipaika jõuda ja hakata voblasid kakkuma. Korraks käis ka peast mõte läbi, et mis siis, kui keegi on meie koha hõivanud? Ah, pole hullu, söödame uue koha sisse hea ja paremaga ja hakkab nagunii tulema. Õnneks polnud vaja hakata uut kohta otsima, kuna meie kohake oli inimtühi ja vaba.cool Panime paadi ankrusse, söötsime püügikoha sisse ja hakkasime õngi püügivalmis sättima. Hetk hiljem juba kork ulpis jões, et hakata näitama kalakeste võtte. Ja ei pidanud ka täna pettuma. Seda voblakala tuli ikka meeletult, aga mitte koguaeg. Siiski hakkas see püük vaikselt monotoonseks muutuma. Peale mõnetunnist püüki sai 20+ kg ämber täis, mis tuli kasti ära valada. Ülo sai õngega vahepeal ka viidika, mille sokutas tonka otsa. Ei tahtnud tal seda kalatükki mitte keegi. Pani öökad otsa ja püüdis särgi, tuli ka paar kobedat ahvenat, kui temalgi toimis paremini lihtkäsiõng . Kuna kalasaak hakkas tiksuma ligi mu eilsele kogusele, otsustasime hakata lõpetama. Ülolgi sai ämber täis ja minul jõudis teine pang poole peale. Teise päeva tulemuseks sain mina ei rohkem ega vähem kui 32 kg särge
ja Ülo 20 kg. See oli talle ühtlasi ka särjerekord, kuna ta naljalt ussimees polecheeky, rohkem sikuska ja landimees, vahest pillub ka tonkat. Tänase tegusa püügiga jäi tal isegi valge nott avamataangel, kuna oli nii palju huvitavat tegevust, mida naljalt igakord ei juhtu.
 Kahe päeva kokkuvõtteks siis mul pea 70 kg VOBLATlaugh ja seda ainult käsiõngega!yes
 Ühte ütlen veel kord - söötma peab, see hoiab kala kauem all! Lõpetuseks tänan oma mahedaid semusid Aret ja Ülot ning soovin kõikidele mõnusat kevadet!wink