Foto: Villu Kahar
1. veebruar 2017, 22:00

Team Favorite Estonia blogi: Võrtsjärve Karikas

Kui varasemalt toimus Võrtsjärve Karika võistlus jaanuari viimasel nädalavahetusel ühel päeval, siis eelmisel aastal mõtlesime Alexandriga Võrtsjärve Karika võistlust korraldada kahe etapina, kahel järjestikkusel nädalavahetusel. Eesmärgiks oli ikka Eesti kalapüügivõistluste taseme tõstmine, kirjutab Lehar Leetsaar Team Favorite Estonia blogis.

Võistluste organiseerimine algas meie jaoks juba paar nädalat varem, sest leida oli vaja viis kohtunikku, kokku leppida Limnoloogiajaama Järvemuuseumi ruumide kasutamine, supid tellida Salvestist, supikeetjaga kokku leppida, auhinnad kokku leppida ja komplekteerida Salmost ja Nordic Lure'st ning karikad ja medalid välja valida ning ära tellida. Lisaks siis veel kauba kokku kogumine, juhendi koostamine, võistlustest teavitamine ning eelregistreerimine.

Esimene võistluspäev - laupäev

Jõudsime koos Alexandri ja Aleksiga järve äärde natuke peale kaheksat hommikul. Meiega liitusid õige pea ka Tarmo ja Thomas ning natukene hiljem Stanislav koos Nikitaga. Ilm oli paar kraadi miinuses ja puhus nõrk läänetuul. Rääkisime kaldal lühidalt plaani läbi ja suundusime jääle sektorit märkima. Märkisime neli sektorit mõõtudega ca 100x100 m nii, et sügavus sektorites oleks võimalikult ühtlane (4,5-5,0 m). Sektor sai märgitud ca tunniga, mis on väga hea tulemus. Eks ole aastatega ka väike vilumus tekkinud. Peale seda aitasime kaldal sektoritesse loosimist läbi viia. Peale loosimist rääkisime läbi peamised reeglid ja panime võistlejatele südamele, et jääle ei tohi jätta endast vähimatki prügi. Pool üksteist suundusime jää peale sektorite serva, kus kohtunikud kontrollisid võistlejate kaste ja söötade koguseid. Võistlejaid jagunes üldarvestuses sel korral kahte sektorisse 16 ja kahte sektorisse 17. Sel aastal võistlesid ka naised esmakordselt üldarvestuses. Kui tagasiside on positiivne, võiks samasugust formaati kasutada ka Eesti meistrivõistlustel.

Kell 11:00 kõlas stardisignaal ja lahti läks kõvem aukude puurimine ja söötmine. Mina püüdsin esimesel päeval sektoris D. Minu sektorisse olid kokku saanud mitmed kõvad konkurendid nagu Jaak Kask, Jaak Visnapuu, Marko Abram, Matis Miller, Denis Mezennõi, Denis Zigadlo, Andrus Nurme, Janar Parm ning naistest varasematel võistlustel väga häid tulemusi näidanud Gerli Albert. Peale starti puurisin ja söötsin esimese hooga 10 auku. Esmesest august püüki alustaded sain sealt lühikese ajaga 4-5 särge. Tundus hetkeks juba, et tuleb suurem kala lappamise võistlus. Paraku aga esimeses augus võtt vaibus ning järgmised augud ei olnud kaugeltki enam nii head kui esimene. Oma aukude korduval läbipüüdmisel sain esimesel tunnil veel mõned särjed, ahvenad ning kiisad. Kiisad olid eriti tillukesed ja võisid kaaluda ligi 1g. Seega võis kalu välja tõmbavaid kalamehi enda ümber päris tihti näha. Samas oli väga tihti kuulda ka sajatamist, et kala ei ole või ei võta ja kiisad on nii väikesed, et pole otsa haakimisel isegi tunda. Kohtunike jutust kõlas läbi, et kõikides sektoristes on samasugune saagikus.

Võistluste teine tund möödus minul eriti kalavaeselt. Käisin korduvalt läbi oma augud, aga sain vaid kaks-kolm kiiska. Tegin kiirelt mõned uued augud juurde. Ka teised kalamehed olid nõutud ning kuna sektor oli üsna läbi puuritud, siis hakati ka teiste võistlejate auke hõivama. Ühele minu augule maandus Andrus, kes kohe varsti ka korraliku latika õnge otsa haakis. Väsitamine peene jõhviga kestis oma 2-3 minutit, kuid augu alt pääses kala konksu otsast ja läks oma teed. Andruse hinnagul oli tegemist üle kilo kaaluva kalaga. Ühtpidi kahju, et ise selle augu peale õigel ajal ei jõudnud, teisalt sain kindlust juurde, et minu sööt oli toimiv.

Võistluste viimasel tunnil muutus kala minu aukudes natukene aktiivsemaks ning mul õnnestus tabada lisaks viis särge, kolm nurgu ning mõned kiisad. Terve võistluse tegi head püüki ennast ühte sektori nurka positsioneerinud Jaak Kask. Loomulikult ei jäänud see kaaskonkurentidel märkamata ning piirajaid jagus terve võistluse vältel.

Nagu hiljem kaalumisel selgus, siis olid meie sektori saagid sel päeval suurimad. Mina sain 508 grammiga oma sektoris kolmanda koha. Sektori võit läks Jaak Kasele, kes püüdis 1049 g kala. Meie vahele trügis Marko Abram oma 540-grammise saagiga. Teistes sektorites võidutsesid Alexander Andrusenko (290 g), Agneriin Heinmäe (280 g) ja Hanno Veldemann (408 g). Meie meeskonnast said Denis kolmanda koha punktid ja Stanislav kaheksanda koha punktid. Kokkuvõttes saime esimese päeva kokkuvõtteks napi kuuepunktilise eduga esikoha Tallinna Kalaspordi Klubi meeskonna ees.

Teine võistluspäev – pühapäev

Hommikul kordus kõik nagu eelmisel päeval. Ainukene erinevus oli selles, et märkisime maha ka viienda sektori, mis oli mõeldud harrastajatele ja noorvõistlejatele. Kell 11:30 sektori serva jõudes selgus, et lisaks eelmise päeva kolmele sektorivõitjale (Jaak, Angeriin ja Hanno) olid mitmed eelmise päeva vihased konkurendid (Marko Abram, Jaak Visnapuu, Matis Miller) ka sel korral minu sektorisse sattunud. Lisaks veel mitmed head püüdjad nagu Kaido Olev, Viivi Liias ja Jaanus Viitkin.

Puurisin ja söötsin peale starti jälle kümme auku ja alustasin püüki. Ainus erinevus minu jaoks võrreldes eelmise päevaga oli see, et ühe söödakomponendi lõppedes pidin selle asendama teiseks päevaks sarnasega. Paraku näitas teise päeva püük, et see ikkagi ei toiminud sarnaselt. Kohe alustas head püüki sektori nurgas Matis. Kuna ka minul oli kaks auku tema aukude läheduses, siis püüdsin sealt kala välja nõiduda. Sain küll mõned üksikud särjed, aga ketti kala jooksma ei hakanudki. Liikusin sel päeval sektoris väga laialt ja jälgisin kõiki olulisi konkurente. Sektori teises servas sai hea stardi Jaak Kask, kes samuti hea tihedusega valget kala püüdis.

Lootsin, et mu sööt hakkab ikka lõpuks toimima, kuid see juhtus alles pool tundi enne võistluste lõppu. Päästsin siis, mis päästa andis, kuid ilmselgelt jäi sellest väheks. Sektorivõidu võttis ülekaalukalt Matis, kel õnnestus tabada ka kahe päeva suurim saak (1591 g). Talle järgnesid Jaak Kask (1022 g) ja Kaido Olev (826 g). Mina pidin leppima alles seitsmenda tulemusega. Kahe päeva kokkuvõttes saavutaski esimese koha Jaak Kask, teiseks tuli Nikita Saloid ning kolmandaks püüdis ennast Konstantin Voznjuk. Meie meestest oli parim Alexander Andrusenko, kes pidi napimast napimalt neljanda kohaga leppima.

Meeskondlikult suutsime oma esimest kohta hoida ja jätsime enda selja taha Tallinna Kalaspordi Klubi ning TimKos&KaMos/EFK võistkonna. Kokku osales üldse võistlusel 14 neljaliikmelist meeskonda. Naistest võitis Laivi Taavits, teiseks tuli Agneriin Heinmäe ning kolmandaks Merilin Sibul. Noortest oli sel korral parim püüdja Gevert Meite, talle järgnesid Tauri Täht ja Nikita Smirnov. Harrastajate klassis võitis Teet Talve Eve Talveti ja Oliver Männiku ees.

Kokku võttis võistlustest osa 82 kalasportlast. Lõpetuseks võib öelda, et võistlus oli väga sportlik ja kõrge tasemega (kogu eelmiste aastate paremik oli kohal). Väikeste saakide püüdmine pani kindlasti proovile osalejate vaimujõu ja kalamehetarkuse. Need, kes pingutasid lõpuni, saavutasid lõpuks ka edu. Selline kogemus tuleb meie MM-ile sõitvatele sportlastele kindlasti kasuks.