Teise kajaloodi paigaldasime ette, et teine mees, kes ninas püüab, saaks ka kajaloodi jälgida. Sinna läks odavam Elite 7 Ti (http://www.marine.ee/et/a/elite-7-ti-high-mid-totalscan), mis oskab ka nagu Carbon näidata nii Structure Scan, Chirp pilti kui ka kaarti. Väike vahe on selles, et Elite Ti seeria kajaloodiga ei saa ühendada 3D andurit, aga kui 3D andurit ei plaani kasutada, siis Elite Ti on väga hea valik ja oluliselt parema hinnaga kui HDS, rääkimata Carbonist. Vööris olev kajalood on meil hetkel ühendatud vöörimootori sees asuva anduriga ja sellega saame ka vöörimootorit juhtida. Tegelikult on mõlemad kajaloodid meil ühes võrgus ja Carbonist on ka võimalik juhtida vöörimootorit ja kasutada selle andurit, kui vaja peaks olema.
Vöörimootor ja vööris olev kajalood on ühendatud eraldi vöörikastis oleva akuga, et mitte kulutada peaakut. Lisaks on tehtud see, et kui päramootoriga sõidad, siis selle generaator laeb alguses peaakut ja kui see on täis laetud, siis hakkab laadima vööriakut. Samuti saab neid laadida ühest kohast, ei pea kahte laadijat kasutama, mis on väga mugav.
Kajaloodide ja vöörimootori paigaldamise usaldasime professionaalidele, ise poleks osanud ega julgenud neid paigaldada, lasime hoopis Tallinna Alteris paigaldada. Alterist saime ka 3 erinevat sügavuste kaarti.VöörimootorBaltic Cruisersist (Mercury ja Motorguide ametlik maaletooja) ostsime vöörimootori Motorguide Xi5 GPS funktsiooniga (http://paadid.ee/product/xi5-55fw-48-fp-snr-gps). Valisime just Motorguide, sest see ühildub Lowrance kajaloodidega ja sellele tegelikult alternatiivi ei ole. Tal on sisse ehitatud ka Lowrance'i andur, mida saab kajaloodiga kasutada. Mida see kajaloodiga ühilduvus tähendab, on see, et elektrimootorit saab kajaloodist juhtida, näiteks saab kaardiplotteril valida punkti ja vöörimootor viib paadi automaatselt sellesse punkti, saab määrata ka marsruute, mida mööda mootor hakkab siis ise liikuma. Saab kasutada ka ankru funktsiooni – ühe vajutusega hakkab Motorguide paati GPSi järgi ühes punktis hoidma sõltumata tuulest ja voolust. Proovisime ankru funktsiooni Emajõel kiirema vooluga kohas, hoidis väga hästi paigal. Motorguide mootorit saab lisaks juhtida veel puldi või pedaaliga. Pedaaliga mulle täitsa meeldis juhtida, sest saab samal ajal sõita ja püüda, ei pea kogu aeg pulti näppima. Pedaal on juhtmevaba, seda saab suvalises kohas paadis hoida. Väike soovitus, et kui ostate elektrimootori, siis enne kasutamist lugege ka juhend läbi. Me ei võtnud esimesel korral juhendit paati kaasa, sest mõtlesime, et mis seal ikka keerulist saab olla, vajutad nuppu ja sõidad. Paadis jamasime tund aega, sest mootor ei reageerinud kuidagi puldile. Pärast läksime juhendile järgi ja tuli välja, et pult tuleb mootoriga alguses ühildada, hoides 2 nuppu korraga all 10 sekundit. Pärast seda hakkas kõik laitmatult tööle, nii et tasub ikka juhendeid lugeda.Kokkuvõttes arvan, et saime päris hea komplekti, millega see hooaeg võistelda ja loodame näidata väga häid tulemusi. Nüüd ei saa enam öelda, et tulemused jäid varustuse taha, nagu me eelmine aasta aeg-ajalt kirjutasime, nüüd on meil kõik hädavajalik olemas, tuleb ainult kõvasti trenni teha.
Kommentaarid (0)