31. juuli 2017, 21:00

Estlandi blogi: kalale.ee suvepäevad

Möödunud nädalavahetusel toimusid Saarel Kübassaares Kalale.ee foorumi suvepäevad. Reede pärastlõunal hakkasidki esimesed osalejad kokku lepitud laagripaika tilkuma, edasi lükkamatute asjatoimetuste tõttu jõudsin mina kohale umbes kaheksa paiku õhtul ja selleks ajaks sumises laagriplats juba rõõmsalt nagu töökas mesilaspere, kirjutab Meelis Juhkam.
Laupäeva hommikul, kell kaheksa, antigi võistlusstart ja tundus, et ilmataat oli orgkomitee poolt korralikult kinni makstud ning olud kalapüügiks soodsad. Paraku langes meie paatkond juba enne merele jõudmist üsna jõhkra sabotaaži ohvriks, nimelt samal ajal, kui mina autot parkisin ja teised kamraadid asju paati tõstsid, lömastas üks suur maastur meie kahva. Kuigi tõestada me seda ei saa, siis oleme üsna kindlad, et see intsident oli pikalt ette planeeritud ja et siia oli segatud ka kohtunike karvane käsi. Igatahes õhtusel autasustamisel suruti kahvatapjal kätt ja anti isegi auhind, selle koletu teo eest. smiley Meil ei jäänudki muud üle, kui terve päev kalu käsitsi paati tõsta ja rõõmustada selle üle, et Kristo esimesena ridvad kahva asemel paati tõstis.

Püügiplatsile jõudes hakkas kohe esimeste visetega kala endast märku andma, umbes tunnikese pärast oli mandrimees Pommeril paadis kolm ja Kristol kaks mõõdus haugi, mina olin nulli peal ja seega suhteliselt mõttetu ballast paadis. Edevad nagu need mandrimehed on, oli Pommer kella kümneks juba peaaegu pool suguvõsa läbi helistanud ja teavitanud, et tal on üksi rohkem kala kui kahel saarlasel kokku. No selline asi paneb kohe pingutama ja hakkasin peale seda vähehaaval vahet tasa tegema. Kella kaheteistkümneks olime juba üsna võrdses seisus ja Pommeri helistamise isu kadunud. Kristot vaevas aga juba hommikust saati üha tugevnev peavalu ja enamus aega istus ta vaikselt paadininas, seda enam, et ka kala ei tundnud enam söömise vastu nii aktiivset huvi. Meie Pommeriga piitsutasime aga vaatamata sellele merd edasi.

Järgmine tunnike möödus nägemata ühtki kala, ühel hetkel ajas ka endiselt peavalu käes vaevlev Kristo ennast jalule, tegi 3-4 viset ja tõmbas paati 2,5 kg haugipurika. Peale seda kobis ta tagasi paadininasse ja pobises midagi tipsspordist ja vormiajastamisest. smiley Meie uhmerdasime aga tulutult edasi. Kuna Pommer vastutas suvepäevade toitlustamise eest, siis pidime enne ametlikku võistluse lõppu suuna kaldale võtma, et jääks rohkem aega ettevalmistuste tegemiseks, enne kui näljased võistlejad laagripaika saabuvad. Skooriks siis Pommeril 6, minul 5 ja Kristol 4 kala.

Kohtunike karmide pilkude ja täpsete kaalude juures selgus, et üldjoontes võis meie paatkond tulemustega rahul olla. Võitjaks osutus see kord Saare mees Janek Altmets, tema tabatud viis haugi andsid suurima kalade kogukaalu, suurima haugi püüdis tema kaasa Leana (4,2 kg) ja sellega riisusid nad ka auhinnalaualt koore. NB! Nii ahnet perekonda pole juba tükk aega näinud. Kuna tehnilist protokolli pole veel ilmunud siis vabandan juba ette, kui eksin, aga viis parimat peaks olema sellises järjekorras:

1. Janek

2. Mell

3. Pommer

4. Leana

5. Kristo

Esikohta seekord küll ei tulnud, aga meele teeb rõõmsaks asjaolu, et kõik viis parimat kasutasid püügil Estlandi lante, samuti himustas võistluste suurim kala Estlandi Saare Slaideri mudilat.

Täname omalt poolt korraldajaid HH ja Duudsi, lihameister Pommerit ja kõiki osalejaid mõnusa seltskonna eest.